נכתב ע"י: אוורסט - פרסום בגוגל Everest

כיום כבר ידוע שגוגל שולטת על רוב אפשרויות החיפוש באינטרנט, והדבר נובע בין היתר עקב העובדה שהיא מפעילה את מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם. מפרסם שרוצם לפרסם בגוגל צריך לדעת איך לעשות זאת בצורה נכונה. זה לא מספיק רק להזין כסף לקמפיין המבוקש באמצעות מילות מפתח מתאימות, צריך לדעת אף מעבר לכך.

קיבצנו עבורכם 10 טיפים שיעזרו לכם לפרסם בצורה טובה ויעילה בגוגל:

1. בחר מילות מפתח מתאימות – יש להתאים את מילות המפתח למוצר אותו רוצים לפרסם. אם לדוגמא רוצים לפרסם: "נעלי ספורט" בחירה של "ספורט" בתור מילת מפתח היא כללית מידי ופחות תתאים לקמפיין.

2. בחר קהל יעד רלוונטי – יש חשיבות להגדיר את קהל היעד אליו רוצים לפנות. הרבה מפרסמים מנסים למצוא חן בעיני כולם, ומסתבר שזוהי אינה אסטרטגיה טובה. בחירת קהל יעד תעזור לכם למקד את המודעה בפניה חכמה ואפקטיבית יותר. בנוסף, אם מגדירים שקהל היעד הוא ילדים, כדאי להגביר את הפרסום בעת תקופת החופשים מביה"ס וכן הלאה.

3. הישאר תמציתי וענייני במודעת הפרסום שלך – גוגל מקצה עד 95 תווים למודעת הפרסום. אומנם ניסוח הכותרת מאוד חשוב, אך גם בתוכן עצמו יש משמעות לכל מילה ומילה. יש לזכור שלא כולם יקראו את המודעה עד הסוף, ולכן יש להגיע לעיקר כבר בהתחלה.

4. עקוב אחרי מילות המפתח – לא מספיק לבחור מילות מפתח שנראות מתאימות. יש לבצע מחקר מילות מפתח ולבדוק את נפח החיפוש של כל אחת מהן. יש לבדוק בתכיפות האם מקליקים על המילה בחיפושים הקשורים אליה, או שכדאי להחליף אותה. בדיקה דומה יש לבצע על מילים כלליות מידי, שההקלקות התכופות עלולות לביים את התקציב מבלי שנראות תוצאות.

5. בדוק את ה-Quality Score של מילות המפתח שלך – שירות ה-AdWords מאפשר לדעת את ציון האיכות של כל מילת מפתח ולהיטיב עם הפרסום בגוגל. זהו פרמטר חשוב וככל שהציון יהיה קרוב יותר לערך 10 כך הסיכוי שהמודעה שלך תופיע במיקום גבוה יותר בתוצאות חיפוש מילת המפתח הרלוונטית.

6. הוספת מדיה מעלה את הדירוג – ניתן להוסיף תמונות וסרטונים לעמודים השונים באתר בכדי לשפר את חוויית הגלישה, אבל חשוב לזכור שלא לעשות זאת בצורה מוגזמת.

7. ניסוי וטעייה – יש לנסות מילות מפתח שונות בכדי שהפרסום בגוגל, דרך השירות של AdWords יהיה יעיל יותר. מומלץ ואף רצוי להתייעץ עם מומחים מהתחום של קידום אתרים כדי שלא לבזבז כסף על מילות מפתח לא מתאימות או לא יעילות מספיק לתחום המבוקש.

8. מילות מפתח שליליות – יהיו מקרים בהם אין טעם שהמודעה תופיע בתוצאות החיפוש. כאשר מדובר למשל בלקוח שמחפש מילה הקשורה באופן עקיף למילת המפתח אותה מפרסמים, ולא כדאי שיקליק על המודעה לשווא. לכן, חשוב להגדיר לגוגל מילים שליליות שימנעו את הופעת המודעה וכך ניתן לחסוך כסף.

9. בנה קבוצות שונות למילות המפתח – התאמת מילות המפתח לקבוצות מסוגים שונים יכולה לעזור למקד את החיפוש, כמו למשל ההבדל בין "ניקוי מכוניות" לבין "הברקת מכוניות", יכול להיות ההבדל הקטן שיניב לך רווח רב.

10. התייעץ לגבי המודעה שלך – זכור: המודעה בגוגל היא כרטיס הביקור של האתר. כותב המודעה לא תמיד אובייקטיבי, ולכן חשוב להתייעץ עם אחרים ולתקן את המודעה בהתאם. ממקדמי אתרים יכולים לעזור בתחום זה.


מאמר מקורי ומקצועי נכתב במיוחד עבור האתר- Blinkweb על ידי  אוורסט - פרסום בגוגל Everest